Obchodní podmínky od 1. ledna 2020
Základní údaje
Provozovatel obchodu a odpovědná osoba: Petr Pecka
Sídlo: Lípová 35, Ostopovice 66449
IČO: 724 57 031
Neplátce DPH.
Bankovní spojení:
FIO banka, číslo účtu 2400225785/2010
Telefonní kontakt: +420 608 887 655
Emailový kontakt: ebai@ebai.cz
EET: Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně on-line; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin
- Všeobecná ustanovení
1.1. Obchodní podmínky jsou platné pro nákup v internetovém obchodě www.eBai.cz (dále jen „internetový obchod“), upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy uzavřené mezi dodavatelem Petr Pecka (dále jen „Dodavatel“) a jinou fyzickou nebo právnickou osobou (dále jen „kupující“). Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy, které obchodní podmínky neupravují, občanským zákoníkem (č. 89/2012Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.), vše ve znění pozdějších právních předpisů. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít pouze v českém jazyce. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě, v podobě faktury elektronicky odeslána zákazníkovi společně s objednaným zbožím a přístupná v Zákaznické sekci internetového obchodu www.eBai.cz, po přihlášení k osobnímu účtu zákazníka.
1.2. Tyto obchodní podmínky jsou platné pro všechny
kupní smlouvy uzavírané mezi dodavatelem a zákazníkem. Ustanovení
týkající se zákonných práv spotřebitele se týkají pouze kupujícího
v postavení spotřebitele (např. odstoupení od kupní smlouvy dle
§ 1829 a násl.). Dodavatel si vyhrazuje právo obchodní podmínky
měnit. Změněné podmínky vyhlásí vhodným způsobem na internetových
stránkách www.eBai.cz. Tímto
ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu
účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
1.3.
Uzavřením kupní smlouvy kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito
obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí. Na obchodní podmínky je
kupující dostatečným způsobem před vlastním uskutečněním objednávky
upozorněn a má tak možnost se s nimi seznámit. Uzavřená smlouva je
dodavatelem archivována za účelem jejího úspěšného splnění a není
přístupná třetím stranám. Informace o jednotlivých technických
krocích vedoucí k uzavření smlouvy jsou patrné z procesu objednávání
v internetovém obchodě foliomat.cz a kupující má možnost před
vlastním odesláním objednávky ji zkontrolovat a případně opravit.
Tyto obchodní podmínky jsou zobrazeny na webových stránkách
internetového obchodu a je tak umožněna jejich archivace a reprodukce
kupujícím.
2. Uzavření kupní smlouvy
2.1. Na stránkách internetového obchodu naleznete
zboží, které je prezentováno dodavatelem k prodeji a to včetně
uvedení cen jednotlivých položek. Ceny zboží jsou uvedeny u výrobku a
všech souvisejících poplatků. Nabídka prodeje zboží a ceny tohoto
zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazeny na
stránkách internetového obchodu s výjimkou ustanovení
5.8.
2.2. Pro objednání zboží vyplní
kupující objednávkový formulář na stránkách internetového obchodu.
Objednávka zboží, vytvořená na stránkách internetového obchodu je
návrhem na uzavření kupní smlouvy. Před zasláním objednávky
dodavateli je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které
do objednávky kupující vložil a to i s ohledem na možnost
kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání údajů do
objednávky. Ceny zboží jsou platné v momentě uskutečnění
objednávky s výjimkou ustanovení 5.8.
2.3.
Po odeslání objednávky dodavatel informuje zákazníka elektronickou
poštou na adresu, kterou uvedl kupující, že jeho objednávku
registruje/eviduje v systému. Tato zpráva je automatickou informací
pro zákazníka, že Dodavatel obdržel jeho objednávku a tím bude kupní
smlouva uzavřena. Dodavatel je vždy oprávněn v závislosti na
charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané
náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení
objednávky.
Veškeré zboží, které je prezentováno v internetovém obchodě www.eBai.cz, není považováno za návrh na uzavření kupní smlouvy. Ustanovení § 1732 se v tomto případě nepoužije. Návrh na uzavření kupní smlouvy činí až Kupující svou objednávkou.
2.4. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám.
3. Platební podmínky a cena zboží
3.1. Dodavatel si vyhrazuje právo změny cen v případě
nedostatečného množství.
3.2. Platební
podmínka je platba v hotovosti při předání předmětu plnění nebo
možnosti využít dalších způsobů plateb, které jsou uvedeny níže.
Dodavatel je oprávněn požadovat před dodávkou zálohu ve výši až 100 %
hodnoty objednávky.
Způsoby plateb:
- platba v hotovosti při převzetí zboží
- platba bankovním převodem na účet
- platba dobírkou
3.3. Instalace zboží ani montáž nejsou součástí kupní smlouvy.
3.4. Společně s kupní smlouvou je kupující povinen zaplatit dodavateli také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
3.5. V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet dodavatele.
3.6. Na základě kupní smlouvy vystaví dodavatel kupujícímu daňový doklad – fakturu. Dodavatel není plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu dodavatel zašle kupujícímu v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.
4. Přeprava, osobní odběry a dodání zboží
4.1. Dodávky předmětu plnění budou dle dostupnosti produktů a provozních možností dodavatele realizovány v co nejkratším termínu, obvykle 1 – 2 pracovních dnů. Ve výjimečných případech může být dodací lhůta delší. Místo odběru je stanoveno na základě objednávky kupujícího. Za splnění dodávky se považuje dodání předmětu na adresu uvedenou v objednávce kupujícího. Pokud dodavatel k výrobku nepřikládá záruční list, tak postačí daňový doklad – faktura.
Daňový doklad (fakturu) Vám následně zašleme na emailovou adresu
uvedenou v objednávce, doporučujeme Vám proto email uvádět.
4.2.
Dopravu zboží zajišťuje dodavatel na uvedenou adresu a to v rámci
celé České Republiky. Náklady na dopravu zboží se liší dle zvoleného
způsobu dopravy. Konkrétní způsob dodání si zvolí kupující sám, při
vytváření objednávky.
4.3. Při převzetí
zboží od přepravce doporučujeme důkladně zkontrolovat zboží
bezprostředně při jeho převzetí. V případě, že je obal poškozený nebo
se objevují jiné skutečnosti, které nasvědčují, že by mohlo být
poškozené i samotné zboží. Doporučujeme zásilku nepřebírat.
Nevytkne-li kupující vady zásilky bez zbytečného odkladu, může po něm
Dodavatel požadovat náhradu škody, která mu v souvislosti
s tímto prodlením vznikla.
4.4.
Podepsáním přepravního listu přepravci zákazník souhlasí s převzetím
zboží a stvrzuje, že zásilka není mechanicky poškozené. Proto raději
před podpisem pečlivě zkontrolujte obal a u spotřebičů balených do
igelitové fólie i samotné zboží.
5. Odstoupení od kupní smlouvy
5.1. Storno objednávky ze strany kupujícího –
kupující má právo odstoupit od objednávky kdykoliv před expedicí
zboží a to bez jakéhokoliv postihu. Stornovat lze na
emailu ebai@ebai.cz.
5.2. Nárok pro
odstoupení od kupní smlouvy je právo spotřebitele dle § 1829 a
násl. Občanského zákoníku.
5.3. Kupující
bere na vědomí, že dle § 1837 a násl. Občanského zákoníku, nelze
mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy na dodávku zboží upraveného
podle přání kupujícího, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze,
opotřebení nebo zastarání, od kupní smlouvy na dodávku audio a video
nahrávek a počítačových programů, porušil-li spotřebitel jejich
originální obal, a od kupní smlouvy na dodávku novin, periodik a
časopisů.
5.4. Nejedná-li se o případ
uvedený v článku 5.3. či o jiný případ, kdy nelze od kupní
smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením §
1829 a násl. občanského zákoníku právo od kupní smlouvy
odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží bez udání
důvodu. Odstoupení musí být dodavateli doručeno do čtrnácti (14) dnů
od převzetí zboží. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zaslat
na adresu elektronické pošty ebai@ebai.cz.
5.5.
V případě odstoupení od smlouvy vrátí dodavatel kupní cenu
kupujícímu do deseti (10) pracovních dnů od fyzického vrácení zboží.
Nejpozději však do čtrnácti (14) dnů od doručení odstoupení kupní
smlouvy a to bezhotovostně na účet určený kupujícím. Dodavatel je
taktéž oprávněn vrátit kupní cenu v hotovosti již při vrácení
zboží kupujícímu. Dodavatel není povinen vrátit kupní cenu kupujícímu
dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží odeslal.
Náklady spojené s vrácením zboží nese plně kupující. Náklady
spojené s dodáním zboží vrátí dodavatel společně s kupní
cenou. Jestliže kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání
zboží, který dodavatel nabízí, vrátí dodavatel částku odpovídající
nejlevnějšímu způsobu dodání zboží, který dodavatel nabízí.
5.6.
Kupující bere na vědomí, že pokud zboží vrácené dodavateli bude
poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno, vzniká dodavateli
vůči kupujícímu nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé. Nárok na
úhradu vzniklé škody je dodavatel oprávněn jednostranně započíst
proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny. Za znehodnocení zboží
nemůže být považováno běžné poškození původního obalu, které vzniklo
vybalováním zboží.
5.7. Je-li společně se
zboží poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi
prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že
dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy spotřebitelem, pozbývá
darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je
povinen spolu se zbožím vrátit prodávajícímu i poskytnutý dárek,
pokud nebude učiněno prodávající může požadovat finanční
náhradu.
5.8. Storno objednávky ze strany
dodavatele – dodavatel si vyhrazuje právo zrušit objednávku (kupní
smlouvu) nebo její část v těchto případech: zboží se již nevyrábí
nebo nedodává nebo se výrazným způsobem změnila cena dodavatele
zboží. V případě, že tato situace nastane, prodávající bude
neprodleně kontaktovat kupujícího za účelem dohody o dalším postupu.
V případě, že kupující zaplatil již část nebo celou částku kupní
ceny, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet nebo adresu v
nejkratším možném termínu a to do 10 pracovních dnů, nejpozději však
do 30 dnů od storna objednávky ze strany prodávajícího.
6. Odpovědnost za vady a záruka
6.1. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady
v době 24 měsíců od převzetí zboží. Kupující věc podle možnosti
prohlédne co nejdříve po jeho převzetí v souladu s § 2104
(nejpozději do 24 hodin po jeho převzetí) a přesvědčí se o jejích
vlastnostech a množství.
6.2. V případě, že
záruční list (potvrzení) neexistuje, slouží jako záruční list
(potvrzení) daňový doklad – faktura.
6.3.
Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení zboží (nebo jeho dílů)
způsobené používáním. Kratší životnost výrobku v takovém případě
nelze považovat za vadu a nelze ji ani jako takovou
reklamovat.
6.4. Dodavatel odpovídá kupujícímu za
to, že prodávaná věc při převzetí nemá vady. Tím se rozumí, že
prodávaná věc má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované,
dodavatelem, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě
jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné
vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům
právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo
hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí
nebo pro který se věc obvykle používá.
6.5.
Má-li věc vady nebo nemá vlastnosti dle bodu 6.4 a příslušného zákona
(§2161 Občanského zákoníku), má kupující právo na bezplatné
řádné a včasné odstranění vady, právo na dodání nové věci bez vad
nebo nové součásti, a není-li to možné, právo na přiměřenou slevu z
kupní ceny nebo na odstoupení od kupní smlouvy. Jde-li o vady
odstranitelné vyskytující se ve větším počtu nebo opakovaně a bránící
řádnému užívání zboží, má kupující právo na dodání nového zboží nebo
součásti, na odstranění vady nebo na odstoupení od kupní smlouvy.
6.6. Právo z vadného plnění
kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc
má vadu nebo sám vadu způsobil.
6.7. Práva kupujícího vyplývající z odpovědnosti
dodavatele za vady, včetně záruční odpovědnosti dodavatele, uplatňuje
kupující u dodavatele na adrese prodejce: Lípová 35, Ostopovice 664
49. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy
prodávající obdržel od kupujícího reklamované zboží.
6.8.
O reklamaci dodavatel rozhodne ihned, ve složitých případech do 3
pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle
druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady.
Reklamace včetně vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu,
nejpozději do třiceti (30) kalendářních dnů ode dne uplatnění
reklamace, pokud se dodavatel s kupujícím spotřebitelem nedohodne
jinak. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se
jednalo o vadu, kterou nelze odstranit. Práva z odpovědnosti za vady
se uplatňují u dodavatele, u kterého byla věc zakoupena. V případě
oprávněné reklamace má zákazník právo na náhradu poštovného v nutné
výši (náhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s
reklamací). V případě zjevně neoprávněné reklamace nemá spotřebitel
nárok na náhradu svých nákladů spojených s vyřízením reklamace.
6.9. Dodavatel vydá spotřebiteli písemné potvrzení pomocí e-mailu o tom, kdy spotřebitel uplatnil reklamaci, co je jejím obsahem a jaký způsob jejího vyřízení požaduje. Dále dodavatel vydá spotřebiteli pomocí e-mailu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání. Pro případ zamítnuté reklamace dodavatel spotřebiteli vydá písemné odůvodnění tohoto zamítnutí. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
7. Ochrana osobních údajů
7.1. Ochrana osobních údajů kupujícího, který je
fyzickou osobou, je poskytována zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně
osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
7.2.
Kupující souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno a
příjmení, adresa bydliště, adresa elektronické pošty, telefonní
číslo. V případě nákupu jako právnická osoba také identifikační
číslo, daňové identifikační číslo. (dále společně vše jen jako
„osobní údaje“).
7.3. Kupující
souhlasí se zpracováním osobních údajů dodavatelem, a to pro účely
realizace práv a povinností z kupní smlouvy, pro účely vedení
uživatelského účtu a pro účely zasílání informací a obchodních
sdělení kupujícímu.
7.4. Kupující bere na
vědomí, že je povinen své osobní údaje (při registraci, ve svém
uživatelském účtu, při objednávce provedené z webového rozhraní
obchodu) uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného
odkladu informovat dodavatele o změně ve svých osobních
údajích.
7.5. Údaje o Vaší činnosti, o
Vašich nákupech (jsou nutné pro zajištění dodávek zboží, vyřizování
reklamací a podobně) jsou ukládány v bezpečné databázi a nejsou
poskytovány třetím stranám. Osobní údaje budou zpracovávány po dobu
neurčitou. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické podobě
automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným
způsobem.
7.6. Kupující potvrzuje, že
poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se
jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.
7.7.
V případě, že by se kupující domníval, že dodavatel provádí
zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou
soukromého a osobního života kupujícího nebo v rozporu se zákonem,
zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich
zpracování, může:
7.7.1. požádat
dodavatele o vysvětlení
7.7.2. požadovat,
aby dodavatel odstranil takto vzniklý stav. Zejména se může jednat o
blokování, provedení opravy, doplnění nebo likvidaci osobních údajů.
Je-li žádost kupujícího podle předchozí věty shledána oprávněnou,
dodavatel odstraní neprodleně závadný stav.
7.8.
Požádá-li kupující o informaci o zpracování svých osobních údajů, je
mu dodavatel povinen tuto informaci předat.
7.9.
Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím,
službami nebo podnikem dodavatele na elektronickou adresu kupujícího
a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení dodavatelem na
elektronickou adresu kupujícího.
7.10.
Svůj souhlas s uchováváním a zpracováváním osobních údajů nebo se
zasíláním obchodních sdělení může zákazník kdykoliv bezplatně a bez
uvedení důvodu odvolat, a to tak že zašle emailovou zprávu na
ebai@ebai.cz.
7.11. Kupující souhlasí se zasíláním obchodních sdělení, tedy informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího.
8. Recenze u výrobků
8.1. Dodavatel si vyhrazuje právo nezveřejnit u výrobků recenze, které obsahují nevhodné výrazy, jsou nepravdivé, nesouvisí se zbožím, odkazují na jiné stránky nebo jakkoliv jinak poškozují společnost.
9. Závěrečné ustanovení
9.1. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek
neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných
ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení
co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho
ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a
doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou
formu.
9.2. Kupní smlouva včetně obchodních
podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není
přístupná.
Vznikne-li mezi dodavatelem a kupujícím spor z uzavřené kupní smlouvy, budou tento spor řešit místně a věcně příslušné soudy v České republice. Spotřebitel se může se svou stížností obrátit na Českou obchodní inspekci.